Proč Payday 3 zaostává za svým předchůdcem?

Třetí díl série Payday se dočkal značně rozporuplného přijetí. Bezprostředně po vydání byly největšími problémy technické neduhy, konkrétně vypadávající servery a nefunkční matchmaking. Tyto problémy, i když již mírnější, zůstávají do dnešního dne. Kromě těchto technických nedostatků hráči upozorňují na hloupou umělou inteligenci, omezené množství obsahu a požadavek permanentního online připojení.

Výsledkem jsou znepokojivá hodnocení. Na platformě Steam dosahuje hra hodnocení jen 40 %. To je alarmující, pokud uvážíme, jaký úspěch měly předchozí díly série. Situace se odráží i na počtu hráčů – zatímco u třetího dílu hraje v současnosti na Steamu pravidelně zhruba 10 tisíc hráčů, u deset let starého druhého dílu je to přes 30 tisíc hráčů.

Je jasné, že mnoho hráčů preferuje druhý díl, který je stále považován za lepší co se týče optimalizace a obsahu. Vývojáři ze studia Starbreeze se budou muset vypořádat s řadou výzev, aby obnovili důvěru komunity ve třetí díl série Payday.