„První tweet NFT ztrácí hodnotu: Kupující chtěl získat 48 milionů dolarů“
První tweet v podobě NFT je nyní téměř bezcenný ve srovnání s cenou, kterou za něj kupující zaplatil v roce 2021. Ten však očekával, že dokáže z něj získat 48 milionů dolarů.
NFT, neboli Non-Fungible Token, se stává stále populárnější formou digitálního umění a majetku. Jedná se o digitální soubor, který je jedinečný a nelze ho nahradit nebo nahradit jiným. V případě NFT byl jako unikátní digitální objekt zvolen první tweet zakladatele Twitteru, Jacka Dorseya. Tento tweet byl prodán v březnu roku 2021 za obrovskou sumu 2,9 milionu dolarů.
Avšak od té doby se hodnota tohoto NFT rapidně snížila. Aktuálně se pohybuje na úrovni téměř nuly ve srovnání s původní cenou. To znamená, že kupující, který doufal, že z tohoto NFT získá obrovský zisk, se ocitl v podstatě s prázdnou.
Důvody pro tento pokles hodnoty jsou různé. Jedním z faktorů může být přesycení trhu NFT, kdy se na něm objevuje stále více a více unikátních digitálních objektů. Tím dochází k roztříštěnosti zájmu investorů a klesající cenové hodnotě.
Dalším faktorem může být i narůstající povědomí o faktu, že NFT nemá fyzickou hodnotu. Jedná se pouze o digitální soubor, který byl přiřazen k unikátnímu kódu. To znamená, že není možné si ho fyzicky držet či prezentovat.
V neposlední řadě hraje roli i spekulace a ocenění uměleckého díla samotného. I když je první tweet Jacka Dorseya unikátním objektem, nevyvolává u většiny lidí stejné emoce či zájem jako známé umělecké dílo. Hodnota takového NFT je tedy závislá na dohodě mezi kupujícím a prodávajícím, a ta se může v průběhu času velmi změnit.
FAQ:
1. Jak se stává NFT tak rychle bezcenným?
– Hlavním důvodem je přesycení trhu NFT, kdy se na něm objevuje stále více a více unikátních digitálních objektů, což snižuje jejich cenovou hodnotu.
2. Lze NFT fyzicky držet nebo prezentovat?
– Ne, jedná se pouze o digitální soubor přiřazený k unikátnímu kódu, který nemá fyzickou hodnotu.
3. Co ovlivňuje hodnotu NFT?
– Hodnota NFT je ovlivňována dohodou mezi kupujícím a prodávajícím a může se v průběhu času velmi změnit. Záleží také na atraktivitě samotného uměleckého díla či digitálního objektu.