Ray tracing teď můžeš provozovat na procesoru, grafické karty stranou
Ray tracing je technika, která se stává stále běžnější ve hrách, ale stále je považována za velmi náročnou grafickou vlastnost, která vyžaduje výkonné grafické karty s dedikovanými procesory pro ray tracing. Nicméně jeden vývojář ukázal, že možná existuje jiný způsob, jak spustit **ray tracing na CPU**.
Vývojář jménem Konstantin Seurer pracoval na přidání funkcí k čistě na CPU běžící verzi otevřeného zdroje grafické knihovny Mesa založené na Vulkanu. Tím, že povolil funkci **Implement VK_KHR_ray_query**, umožnil modder spouštění funkcí ray tracing na CPU a demonstroval tuto schopnost na klasické hře Quake 2.
Tato inovace označuje důležitý milník v oblasti grafického zpracování, který by mohl přinést nové možnosti pro hráče i vývojáře her. Ray tracing je často považován za revoluční technologii, která zlepšuje realističnost světa ve hrách a umožňuje úžasné vizuální efekty.
Pokud se tedy tato technologie ray tracingu na CPU dostane do širšího použití, mohlo by to znamenat větší flexibilitu a dostupnost pro ty, kteří nemají přístup k dražším grafickým kartám s dedikovanými ray tracing procesory.
Celý článek můžete přečíst na webu PCGamesN [zde](https://www.pcgamesn.com/quake-2/ray-tracing-cpu).
Zdroj obrázku: [PCGamesN](https://www.winaplikace.cz/wp-content/uploads/2024/03/ray-tracing-ted-muzes-provozovat-na-procesoru-graficke-karty-stranou.jpg)
Zdroj: https://www.pcgamesn.com/quake-2/ray-tracing-cpu