RTS žánr potřebuje změnu: Dave Pottinger představuje Project Citadel

Dave Pottinger, známý díky své práci na všech třech dílech Age of Empires, jakož i na Age of Mythology a Halo Wars, se rozhodl otřást základy real-time strategie (RTS). Podle jeho slov se tento žánr za posledních dvacet let příliš nezměnil. „Hrajeme pořád stejné hry jako před dvaceti lety,“ řekl při rozhovoru pro Videogamer, kde propagoval nový projekt svého studia Last Keep – Project Citadel.

Pottinger přiznává, že klasická RTS pravidla fungují, ale současně věří, že je čas přijít s něčím novým. „Je to zlatý standard, protože fungoval tehdy a funguje i teď. Ale my chceme udělat něco jiného,“ dodal.

Vysvětlil také, proč se žánr drží minulosti. Na vývoji Age of Empires se obávali, že přílišné experimenty hráče odradí. Jako příklad zmínil formace jednotek v Age of Empires 3, které byly po představení na E3 z hry odstraněny. Důvodem byl strach, že by to mohlo „odcizit příliš mnoho fanoušků“.

Project Citadel však slibuje změnu. Hra bude kombinovat prvky roguelike s procedurálními mapami, což zní jako spojení Planetary Annihilation a FTL. Hráči se ocitnou v boji proti Voltari, přičemž jejich mothership disponuje relikvií umožňující regeneraci. Hra také nabídne tahovou strategii na mapě, rychlé akční souboje s unikátními schopnostmi a permadeath.

Hra míří do Early Access, kde bude plně hratelná kampaň. Vývojáři plánují přidat nové frakce, jednotky a obsah na základě zpětné vazby od komunity. Project Citadel chce být svěží vítr v žánru, který dlouho stagnoval.