Six Days in Fallujah: Realistická taktická střílečka přináší autentické vyobrazení bitvy
Vývoj „realistické taktické střílečky z pohledu první osoby“ Six Days in Fallujah začal již v roce 2005, tedy necelý rok po skutečné bitvě v Iráku, na níž je hra založena. Původně měla být vydána společností Konami, ale v roce 2009 se od projektu distancovala kvůli protestům. Hra byla kritizována za kontroverzní téma a obavy z nedostatečného respektování skutečných událostí.
V roce 2021 se však Six Days in Fallujah překvapivě objevilo znovu, tentokrát u nového vydavatele a nového vývojářského studia Highwire Games. Hra slibuje autentické vyobrazení bitvy o Fallúdžu, založené na skutečných příbězích mariňáků, vojáků a iráckých civilistů. Vývojáři se intenzivně konzultovali s veterány a civilisty z Fallúdže, aby přinesli co nejpřesnější ztvárnění událostí.
Počáteční verze hry Six Days s předběžným přístupem nabídne čtyři kooperativní mise, které umožní hráčům zažít taktiku a nejistotu městských bojů. Plány na budoucnost zahrnují přidání dalších kooperativních misí a příběhové kampaně, které se zaměří na skutečné příběhy z druhé bitvy o Fallúdžu.
Hra Six Days in Fallujah představuje odvážný pokus přiblížit hráčům realistické ztvárnění válečných událostí. Její vydání vzbuzuje kontroverze a otázky ohledně etiky a vhodnosti takového zpracování. Nicméně, vývojáři tvrdí, že se snažili přistupovat k tématu s respektem k obětem a autentičností. Je na hráčích, zda se rozhodnou tuto kontroverzní střílečku vyzkoušet a posoudit sami.