Sjednocení Lary Croft: Nový pohled na budoucnost Tomb Raidera
Velké novinky pro fanoušky teorie sjednocení Lary Croft: Vývojář Tomb Raidera, Crystal Dynamics, odhalil nové umělecké dílo postavy, které by mohlo věrně reprezentovat, jak bude vypadat v příští hře série. Toto odhalení bylo zřejmě očekáváno roky, jelikož již v roce 2021 řekl ředitel franšízy Tomb Raider, Will Kerslake, že Crystal Dynamics „si představuje budoucnost pro Tomb Raider, která se odvíjí po již zavedených dobrodružstvích“ původních her od Core Design a jejich vlastní předchozí trilogie. „[Snažíme se] tyto časové linie sjednotit,“ řekl Kerslake v té době.
Bez nové hry Tomb Raider od roku 2018, kdy byl vydán Shadow of the Tomb Raider, to bylo dlouhé čekání; dost dlouhé na to, aby se fanoušci Tomb Raidera chopili myšlenky „sjednocené Lary“ jako velké věci. Jako důkaz zde máme reakci některých členů subredditu Tomb Raider: Nový design intuitivně předává mix starší a novější Lary Croft. Tvář sjednocené Lary připomíná hrdinku z nedávných her, ale je o něco starší, s ostřejšími rysy. Laryně vlasy jsou delší a spletené do copu, design, který nejvíce vynikl v roce 2007 ve hře Tomb Raider Anniversary. Také se vrací z klasických her Laryny dvojité pistole, tyrkysový top a hnědé šortky. Sjednocená Lara se zdá, že opustila luk jako svou hlavní zbraň z reboot série, ale je zde ještě jeden prvek z této moderní trilogie: jadeitový přívěsek kolem Laryně krku. Byl představen jako součást jejího designu ve hře z roku 2013 a někdy bylo odhaleno, že jde o první artefakt, který našla jako dítě na archeologickém vykopávce. Stal se dostatečně významným prvkem jejího charakterového designu, že jako propojení se hrou Shadow of the Tomb Raider z roku 2018 vytvořila společnost WETA repliku rekvizity, kterou si fanoušci mohli koupit. Design sjednocené Lary vypadá podle mého názoru velmi dobře a osobně bych přivítal trochu více drzé staré školy Lary. Móda pozdních 90. let je právě v kurzu, Crystal Dynamics – byl by to zločin, kdyby Lara neměla zpět své sluneční brýle, alespoň v jedné nebo dvou scénách. Navíc to není úplně nové – pokud jde o oblečení, je to velmi blízko modelu Lary z loňského crossoveru s Call of Duty a jejího nedávného balíčku karet Magic the Gathering. Nejvýznamnější na tom, že se zdá být pravá sjednocená Lara, je, že by mohla lépe reprezentovat její tvář do budoucna, než jak to bylo u crossover vystoupení.
Fanoušci Tomb Raidera čekali tři roky na toto odhalení, ale vyvolává stejně mnoho otázek, jako odpovědí. Jak úzce bude 3D model Lary ve hře skutečně odpovídat tomuto uměleckému dílu? Bude ji stále dabovat a motion capture provádět herečka Camilla Luddington, která si v posledních třech hrách zahrála její roli? A jak „sjednotíte časové linie“ všech her Tomb Raider? Zdá se, že ve komunitě se tři éry Tomb Raidera označují jako:
- Klasická – Tomb Raider 1 – Angel of Darkness
- LAU – Legend, Anniversary a Underworld
- Přeživší – reboot, Rise a Shadow
Některé události těchto her lze sloučit do jednoho rozsáhlého odkazu, ale jiné rozhodně ne. Příběh „Přeživší“ Lary je zcela odlišný od noblesního vychování „klasické“ Lary, která byla méně hrdinskou postavou a více sobeckou dobrodružkou. Zkusí příští Tomb Raider zahrnout nějaké postavy z existujících her, nebo přímo odkazovat na dobrodružství, která Lara prožila? Myslím, že navštívila Atlantidu a Oblast 51 v klasických hrách; to je celkem divoké ve srovnání s událostmi reboot trilogie.