„Sony očekává rekordní prodej konzolí PS5 navzdory poklesu zisků“
Článek:
Sony zveřejnila svou nejnovější kvartální zprávu, která přinesla pro společnost špatné zprávy. Mezi dubnem a červnem byl zaznamenán pokles provozního zisku o 31 %. Přestože se prodeje PS5 nedostaly na očekávání, Sony stále tvrdí, že očekává prodej 25 milionů konzolí v tomto finančním roce, což by byl rekord pro tuto konzoli. (Současné prodeje konzole jsou více než 40 milionů).
Ohledně prodaných 3,3 milionu kusů PS5 za poslední čtvrtletí uvedlo vedení Sony: „Toto množství je poněkud nižší než očekávaný pokrok směrem k našemu prodejnímu cíli na finanční rok 2023 ve výši 25 milionů jednotek, ale díky akcím, které jsme zahájili v červenci, pozorujeme zlepšení prodeje.“
Sony dále dodalo: „Rozšiřování hardwaru PS5 jsme zařadili mezi nejvyšší priority na tento finanční rok a budeme se snažit pracovat postupně na provedení potřebných opatření, aby bylo dosaženo našeho cíle prodeje hardwaru ve výši 25 milionů kusů.“
Sony jako důležité příčiny tohoto poklesu uvádí nedostatečné výsledky ve filmovém průmyslu a obecný pokles na trhu s chytrými telefony. Společnost odhaduje 10% pokles provozního zisku za tento rok, takže tyto špatné zprávy rozhodně nepřicházejí jako překvapení. Sony je jednou ze mnoha velkých společností postižených probíhajícími stávkami SAG-AFTRA a WGA, které prakticky zastavily filmový a televizní průmysl.
Od dubna do června prodala společnost Sony 3,3 milionu PS5, což představuje meziroční nárůst o 38 %. To je hlavní důvod, proč společnost předpovídá úspěšný rok pro tuto konzoli, která dosud předčila svého hlavního konkurenta Xbox Series X. Analytik Piers Harding-Rolls z Ampere Analysis uvedl pro CNBC, že tyto lepší čísla pro PS5 jsou odrazem zlepšené dostupnosti konzole ve srovnání s předchozími lety. Zmínil také řadu úspěšných her. „Významné třetí strany jako Diablo IV a Final Fantasy XVI pomohly hnát příjem kupředu ve čtvrtletí,“ uvedl částečně.
Zpráva od Sony také obsahuje důležitá čísla pro jejich podnikání, včetně 56,5 milionu prodaných her a 108 milionů aktivních uživatelů měsíčně. V porovnání se stejným obdobím v roce 2022 bylo prodáno 47,2 milionu her a měsíčně aktivních uživatelů bylo 103 miliony. Herní divize Sony také zaznamenala významný růst, kdy se celkové tržby zvýšily o 28 % meziročně na celkových 167,8 miliardy jenů.
Ve