Starfield, Baldur’s Gate 3, Dead Space – všechny hry teď vypadají stejně
Videohry jsou dnes nejen zábavou, ale také uměleckým dílem. S rozvojem technologií jsme se dostali do fáze, kdy dokážeme vytvořit hry s téměř fotorealistickou grafikou. Hardware i nástroje pro tvorbu her jsou stále lepší, a tak není divu, že každý vývojář chce vyzkoušet co nejlepší grafickou kvalitu. Problémem však není nedostatek fantazie či originality, ani absence talentu mezi umělci, designéry a herními režiséry. V roce 2023 žijeme přesně tím, čím je homogenizace estetiky v největších mainstreamových hrách jako Starfield, Baldur’s Gate 3, Dead Space, Diablo 4, Modern Warfare 3 a dalších. Tato homogenizace je důsledkem pokroků ve vývoji herních enginů a síle výpočetního výkonu.
Webový portál PCGamesN se zaměřil na tento problém a ve svém článku s názvem „Starfield, Baldur’s Gate 3, Dead Space – every game looks the same now“ se zabývá tím, jak se hry stávají vizuálně podobnými. Autoři článku poukazují na to, že i když jsou tyto hry odlišné co do příběhu a herního systému, všechny vypadají velmi podobně. Starfield, herní titul od společnosti Bethesda, Baldur’s Gate 3 od Larian Studios a Dead Space či Diablo 4 – všechny tyto hry mají podobný vizuální styl a estetiku.
Podle článku není tento problém způsoben nedostatkem kreativity tvůrců her, ale spíše pokrokem ve vývoji herních enginů a síle počítačů. Díky těmto faktorům se herní světy stávají stále realističtějšími. To může být pro některé hráče frustrující, protože hledají nové a originální zážitky. Nicméně je důležité si uvědomit, že i přes podobný vizuální styl mohou být tyto hry stále zajímavé a přinášet unikátní příběhy a herní mechaniky.
Článek na konci nabízí také několik dalších článků ze stejného portálu, které se týkají hry Starfield. Za zmínku stojí například články o nejlepších módech pro tuto hru, zvláštnostech ve hře nebo nejlepších vlastnostech postav. Tímto portál tak nabízí hráčům možnost prozkoumat hlouběji svět této hry a objevit další zajímavé informace.
V závěru článku je také umístěno FAQ, které odpovídá na nejčastěji kladené otázky týkající se tématu článku. Tyto odpovědi jsou uvedeny maximálně stručně a zvýrazněny tučným písmem, aby byly snadno rozpoznatelné.
Celkově je článek z PCGamesN zajímavým pohledem na současný stav herního průmyslu. Homogenizace estetiky v největších hrách je nepochybně zajímavým jevem, kter
Zdroj: https://www.pcgamesn.com/2023-games-look-the-same