Starfield: Grafické technologie a budoucí možnosti DLSS

Když se dnes uvede na trh očekávané sci-fi RPG Starfield od Bethesdy, hráči nebudou mít možnost využít technologie supersamplingu DLSS od společnosti Nvidia. Místo toho bude v nabídce nastavení grafiky k dispozici verze technologie upscalingu rozlišení poháněná umělou inteligencí od AMD.

Ačkoliv AMD je „exkluzivním partnerem“ Bethesdy pro Starfield, ve skutečnosti nic nebrání tomu, aby vývojáři mohli v budoucnosti přidat technologii DLSS. Příkladem toho, jak mohou být vývojáři hry nedůslední, je fakt, že hra Star Wars Jedi: Survivor DLSS nepodporuje, zatímco Immortals of Aveum ano.

Pro majitele grafických karet Nvidia však není vše ztraceno. Mohou využít FSR 2 od AMD pro zlepšení výkonu. A pokud se setkají s problémy s rozlišením, mohou zapnout FSR 2 a experimentovat s nastavením, aby dosáhli vyšší snímkové frekvence bez ztráty kvality obrazu.

Přesto Bethesda nezveřejnila žádné informace o plánech přidat DLSS do Starfieldu. S příchodem nových verzí DLSS, konkrétně DLSS 3.5, která nabízí zlepšení ve snížení vizuálního šumu a zvýšení snímkové frekvence, může být lákavé očekávat tuto aktualizaci v Starfieldu. Nicméně aktualizace na DLSS 3.5 vyžaduje spolupráci vývojářů hry.

V recenzi Starfieldu od Chrisa z PC Gameru je zmíněno, že hra má své chyby, ale je také stabilní. Ostatní recenzenti hry se zdá se shodují na tom, že je to možná dosud nejméně chybový titul od Bethesdy.