Starfield – původní vize a současný stav

Při vstupu do světa Starfieldu se můžeme těšit na řadu planet, na kterých nás čekají různé klimatické podmínky. Od radiace po extrémní teploty, tyto faktory však na naši postavu působí jen minimálně. V původní vizi však byly těmito podmínkami hráči vystaveni mnohem intenzivněji.

Ve výstřelu z podcastu Game Maker’s Notebook se šéf Bethesdy, Todd Howard, podělil o původní plány na komplexní systém, kde klimatické podmínky měly hráči ztěžovat průzkum. Postavy musely například měnit oblečení, aby se mohly vyhnout nebezpečím jako extrémní zima nebo vysoká radiace.

Tento komplexní systém byl však později odmítnut jako příliš obtížný pro hráče. I když byly některé prvky oslabeny, Howard naznačuje, že by v budoucnu mohly být znovu zavedeny, možná v režimu New Game+.

Hra No Man’s Sky je zmíněna jako srovnání k tomu, jak podobné prvky mohou fungovat v jiném kontextu. Kromě diskuse o klimatických podmínkách byly v podcastu zmíněny i další aspekty Starfieldu, včetně výzvám při vytváření planet a vesmírných bitvách.

Howard také zdůraznil důležitost hraní se zbraněmi v hře, o které řekl, že je s týmem neustále vylepšoval.

Starfield je dostupný na PC a Xboxu X/Series a je také součástí služby Game Pass.