Steam nyní vyžaduje od vývojářů, aby informovali o kernel-mode anticheat ve hrách
Steam se rozhodl pro zásadní změnu v ochraně soukromí hráčů. Vývojáři budou muset nově uvádět, jestli jejich hry používají kernel-mode anticheat systém. Tento krok je reakcí na rostoucí obavy hráčů o bezpečnost svých zařízení, jelikož kernel-mode anticheat může mít přístup k nejcitlivějším částem operačního systému. Takové systémy se často používají k eliminaci cheaterů, ale s sebou přináší i rizika pro soukromí a bezpečnost uživatelů.
Kernel-mode anticheat znamená, že anticheat software má nejvyšší úroveň oprávnění v počítači, což může teoreticky ovlivnit i další programy nebo dokonce celý systém. Mnoho hráčů se proto obává, že tento přístup by mohl zneužít nejen jejich osobní data, ale i bezpečnostní slabiny. Steam si je vědom těchto rizik a proto nyní vývojářům ukládá povinnost, aby předem upozornili hráče na přítomnost těchto anticheat technologií.
Zároveň se tak rozšiřuje transparentnost ve vztahu k uživatelům, kteří budou mít možnost vědomě se rozhodnout, zda hru s kernel-mode anticheat technologií chtějí stáhnout. Tato změna přichází v době, kdy je ochrana soukromí a bezpečnost hráčů klíčovým tématem ve světě digitálních her.