Švédská Embracer Group a její nová AI strategie pro vývoj her
Švédská společnost Embracer Group nedávno představila svou novou politiku v oblasti umělé inteligence (AI), která by měla zásadně změnit proces vývoje her. Tento krok je součástí širší strategie firmy, jež si klade za cíl udržet konkurenceschopnost v dynamickém herním průmyslu.
V rámci své poslední výroční zprávy Embracer zdůraznil, jak integrace AI do vývojových procesů vede k významnému zvýšení efektivity a optimalizaci herních zážitků, což umožňuje hráčům prožívat dynamické a personalizované interakce.
Podle Tomase Hedmana, vedoucího oddělení ochrany soukromí a správy AI, „AI nejenže umožňuje našim vývojářům dělat více práce a být efektivnější, ale také zpřístupňuje kódování širší skupině vývojářů, včetně osob se zdravotním postižením.“ AI také nachází uplatnění v dalších odděleních firmy, jako je logistika a lidské zdroje.
Navzdory nedávným propouštěním a zrušení projektů, firma zdůrazňuje, že AI nenahradí lidské pracovníky, ale spíše rozšíří jejich schopnosti a otevře dveře novým zaměstnancům. To je obzvláště důležité v kontextu, kdy herní průmysl čelí výzvám jako jsou prodlužující se vývojové cykly a rostoucí náklady.
Generativní AI je předpokládáno, že rozšíří tvůrčí schopnosti týmů a poskytne jim nástroje pro efektivnější práci. Tento přístup již není v herním průmyslu novinkou, o čemž svědčí podobné kroky od velkých hráčů jako Sony, Square Enix, a Ubisoft.