Test Digital Foundry: AMD 4800S s Xbox Series SoC nabízí podprůměrný výkon kvůli pomalé paměti GDDR6
AMD 4800S s Xbox Series SoC nabízí podprůměrné výkony kvůli vysoké latenci paměti GDDR6
Digital Foundry nedávno otestovala desktopový kit AMD 4800S s procesorem Xbox Series SoC a zjistila, že čip poskytuje nepřesvědčivé výkony kvůli vysoké latenci paměti GDDR6.
AMD 4800S je sestaven na bázi procesoru Xbox Series SoC, což by mohlo sugerovat, že nabídne podobnou úroveň výkonu jako konzolová verze. Bohužel ale Digital Foundry při testování zjistila, že procesor nepřináší očekávanou kvalitu výkonu.
Hlavní příčinou podprůměrných výkonů je vysoká latence paměti GDDR6. Paměťový subsystém je zde nejzranitelnější částí a ovlivňuje celkový výkon čipu. Latence paměti se projevuje zejména při náročnějších úlohách.
Jeden z důsledků je, že AMD 4800S se nedaří efektivně využít svůj potenciál a dosahovat maximálních výkonů. To je zvláště patrné v porovnání s konkurenčními produkty s nižší latencí paměti.
Latence paměti je tedy klíčovým faktorem, který ovlivňuje výkonnost a kvalitu procesoru AMD 4800S. Výrobce by se měl zaměřit na optimalizaci tohoto parametru, aby mohl produkt konkurovat na trhu s podobnými zařízeními.
FAQ:
Q: Jaké jsou hlavní problémy s AMD 4800S desktopovým kitem?
A: Hlavním problémem je vysoká latence paměti GDDR6, která ovlivňuje celkové výkony čipu.
Q: Jaký je dopad vysoké latence paměti na výkon AMD 4800S?
A: Vyšší latence paměti zabraňuje čipu efektivně využít svůj potenciál a dosahovat maximálních výkonů.
Q: Jak by mohl výrobce optimalizovat latenci paměti u AMD 4800S?
A: Výrobce by se měl soustředit na optimalizaci parametrů paměti, aby snížil latenci a zvýšil výkonnost čipu.
Zdroj: https://www.tomshardware.com/news/4800s-xbox-chip-shows-us-why-cpus-do-not-come-with-gddr6