Ubisoft plánuje častější vydávání her Assassin’s Creed a remaky starších titulů

Ubisoft CEO Yves Guillemot oznámil, že vydavatelství plánuje v budoucnu častější vydávání nových her ze série Assassin’s Creed, a mezi nimi budou i remaky starších titulů. Tento krok přichází po dlouhém období nejistoty ohledně několika očekávaných remake projektů, jako je Prince of Persia: The Sands of Time a Splinter Cell.

Ubisoft je známý svými problémy s remaky. Projekt Prince of Persia: The Sands of Time se nachází v limbu již čtyři roky a stále se neblíží dokončení. Remake Splinter Cell na tom není o nic lépe, byl oznámen v roce 2021 a od té doby o něm nejsou žádné nové zprávy.

Přesto se zdá, že Ubisoft nehodlá opustit svůj bohatý katalog starších her. „Hráči se mohou těšit na některé remaky, které nám umožní vrátit se k některým našim starším hrám a modernizovat je,“ řekl Guillemot v propagačním rozhovoru pro Ubisoft, když byl dotázán na budoucnost série Assassin’s Creed. „Svět v některých našich starších hrách Assassin’s Creed je stále mimořádně bohatý.“ Guillemot nenaznačil, které hry Assassin’s Creed by mohly být zremakovány, ale Black Flag se zdá být zřejmou volbou – je to velký favorit fanoušků. První Assassin’s Creed by také dával smysl, a update trilogie Ezio (Assassin’s Creed 2, Brotherhood, a Revelations) by pravděpodobně také dobře přijal.

Bez ohledu na to, kterým směrem se Ubisoft vydá, je z čeho vybírat. Assassin’s Creed je tu s námi od roku 2007 a je jedním z hlavních titulů Ubisoftu – úspěšnou sérií podle jakéhokoli měřítka. Během těch let ale zažila série vážné vzestupy i pády. Už v roce 2014 jsme říkali, že Ubisoftova snaha o každoroční vydávání a striktní dodržování formule dělá více škody než užitku, názor, který se zdá, že Guillemot vzal k srdci v roce 2016, kdy naznačil, že každoroční vydávání může být věcí minulosti.

A tak tomu i bylo: Po průměrném Assassin’s Creed Syndicate trvalo dva roky, než Ubisoft doručil mnohem silnější Origins, a i když Odyssey vyšlo následující rok, nabídlo změnu, po které jsme toužili: „Odyssey je mnohem víc než jen další Assassin’s Creed,“ napsali jsme v naší recenzi s hodnocením 90 %. „Je to RPG bezkonkurenčního rozsahu doplněné uspokojivě vrstvenými a hlubokými progresními systémy, které všechny hrají svou roli při oživení starověkého Řecka.“

Ještě větší mezera tří let vedla k vydání Assassin’s Creed Valhalla, které bylo brilantní, a pak jsme po roce dostali Mirage, které bylo dobré, ale nedosahovalo úrovně svých nedávných předchůdců. Není to tedy úplně pevné pravidlo, ale rozhodně lze vidět vzorec: Více času obecně znamená lepší hru.