Unikátní technologie nasvícení ve hře Dragon’s Dogma 2
Ve světě videoher se neustále snažíme dosáhnout co nejrealističtějšího vizuálního zážitku. Dragon’s Dogma 2 možná neexceluje v míře detailů, ale díky RTGI (Real-Time Global Illumination) dokáže po stránce nasvícení vypadat velmi dobře. Přesto existuje prostor pro zlepšení, a klíč k tomu leží přímo ve hře. Mluvíme zde o path tracingu, technologii, která je použita pro celkové nasvícení, včetně stínů a ambientní okluze. Tato technologie sice oficiálně není dostupná, ale hráči se k ní mohou dostat prostřednictvím modifikace od uživatele EXXXcellent.
Alex Battaglia z Digital Foundry se podíval na path tracing podrobněji a výsledky jsou opravdu ohromující. Technologie nejenže zlepšuje samotné nasvícení, ale přináší i realistické stíny, odlesky a dokonce i výrazně detailnější textury a materiály. To je dáno využitím 4 vzorků na pixel, ve srovnání s veřejně dostupným ray tracingem, který používá jen jeden vzorek na 4 pixely.
Navzdory těmto výhodám není path tracing vhodný pro běžné hraní. Podle Battaglia byl implementován primárně pro kontrolu textur a materiálů a dosažení ideální vizuální kvality. Když je path tracing aktivní, nejde zapnout denoising, což znamená, že ve své surové formě může produkce být zrnitá a občas i problematická v kvalitě. Frame rate může být také významně ovlivněn, když jsou použity vyšší nastavení vzorkování, což vede k poklesu hratelnosti.
Přesto, i když reálné hraní s path tracingem není ideální, ukazuje tento skrytý režim potenciál, který tato technologie nabízí pro budoucí hry. Zatímco v současnosti může posloužit hlavně pro vytváření pěkných screenshotů, je to náhled do budoucích možností, které mohou hry nabídnout.