World of Warcraft: Dvě Dekády Dominance ve Světě MMORPG
Ve světě MMORPG (masivně multiplayerových online rolích her) existují tituly, které překonávají čas a stále znovu definují žánr. World of Warcraft (WoW), hra od společnosti Blizzard, je jedním z těchto jasných příkladů. Letos slaví dvacet let své existence, což je milník, který mnohé překvapí, zejména vzhledem k tomu, že někteří již dlouho předpovídají jeho zánik. Přes tato všechna očekávání se WoW drží na špičce, a to s více než 100 miliony hráčů, kteří si hru v průběhu let zahráli.
Důležitým faktorem, který přispěl k dlouhověkosti WoW, je schopnost Blizzardu neustále inovovat a přinášet nový obsah. Generální manažer John Hight ukázal, že hra neztrácí na své popularitě, ba naopak. Statistiky jasně ukazují, že nárůst hráčů je největší vždy po vydání nové aktualizace, což vede k obnovení předplatného a celkovému vzrůstu počtu hráčů, kteří se vydávají do oblíbeného fantasy světa Azeroth
Zvláště pozoruhodná byla reakce komunity na expanzi Dragonflight, kde na rozdíl od očekávání, místo poklesu, čísla hráčů naopak stoupla. Tento trend Hight považuje za velmi pozitivní a slibuje dobrou budoucnost pro další expanzi World of Warcraft: The War Within, která je součástí epického třídílného opusu Worldsoul Saga.
Pro Blizzard a jeho fanoušky jsou to vzrušující časy. WoW nejenže oslavuje dvacetileté jubileum, ale také se neustále vyvíjí a expanduje, což přitahuje nové i staré hráče. S přístupem na PC zůstává WoW v čele MMORPG žánru, přičemž se zdá, že jeho kouzlo a přitažlivost jsou neochvějné.